ועדת הכנסת אישרה: בנט יו"ר מפלגת "צל"ש"

    איתי גדסי 1 Comment on ועדת הכנסת אישרה: בנט יו"ר מפלגת "צל"ש"

    ועדת הכנסת אישרה את הקמת סיעת "צל"ש" בראשות נפתלי בנט | הסיעה תזכה לתקציב בשל פרישת שלושה חברי כנסת ממפלגת "הבית היהודי" | באיחוד הלאומי ובבית היהודי נערכים לבחירת יו"ר חדש

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: אילן אסייג
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכנסת בראשות ח"כ מיקי זוהר אישרה את בקשת הפיצול של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד וח"כ שולי מועלם רפאלי, להתפצל מסיעת "הבית היהודי" לסיעה נפרדת בשם "הימין החדש". שם המפלגה החדשה הינו צל"ש והיו"ר שלה הוא נפתלי בנט.

    בפתיחת הדיון ח"כ שולי מועלם-רפאלי הציגה את בקשתה להתפלג ואמרה "מתוך תפילה ומחשבה על עתיד המחנה הלאומי, והרצון המשותף להגדיל את הבית ואת המחויבות לארץ ישראל, אני מבקשת מחברי הכנסת לאשר את בקשת ההתפלגות ולאשר את הקמת הסיעה החדשה. וכן לאשר כי סיעת הימין החדש, מייצגת את מפלגת צל"ש".

    היועמ"ש של הכנסת עו"ד איל ינון אמר בדיון "כי עפ"י התקדימים, שיקול הדעת של חברי הוועדה, מצומצם, דהיינו לבדוק האם הבקשה הוגשה כנדרש, לבחון את מספר חברי הכנסת שמבקשים את ההתפלגות, שם הסיעה, וייצוג המפלגה. בדקנו את כל המסמכים וכן את רישומה של המפלגה ברשם המפלגות. ואכן הבקשה הוגשה כראוי, המפלגה קיימת ורשומה ברשם המפלגות הרבה שנים. בחודש אוגוסט 2018 המפלגה עברה מח"כ לשעבר יוסף פריצקי לעו"ד עמיחי וינברגר שהוא יו"ר המפלגה המכהן, והוא רשאי למנות את בא כוחה".

    חשב הכנסת חיים אבידר אמר "למפלגת הבית יש חובות לכנסת בסך 1,728,000 ₪ עקב הלוואה שהמפלגה קיבלה בחודש דצמבר. בנוסף, למפלגה חוב בגין קנס שקנס מבקר המדינה את המפלגה בגין הבחירות לכנסת ה-20 בסך 272,920 ₪. סיעת הימין החדשה לא תהיה זכאית למימון שוטף. המימון יישאר בסיעת הבית היהודי. חובות הסיעה יתקזזו מהמימון השוטף. סיעת הבית היהודי תקבל את מלוא המימון השוטף. כתוצאה מהקיזוז, סיעת הבית היהודי תקבל מימון חודשי בסך 88,000 ₪ עד חודש אפריל 2019".

    עו"ד איל ינון הוסיף ואמר "כפי שקבע המחוקק, מפלגה שמוקמת ערב הבחירות, אינה זכאית למימון שוטף. ומאידך היא אינה חייבת בחובות המפלגה ממנה הם מתפלגים. יש פה דבש ועוקץ, ולכן כל החובות ינוכו מהמימון השוטף של סיעת הבית היהודי". עוד אמר ינון, כי "להתפלגות תהיה השלכה נוספת לעניין סגני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. הפילוג יגרום לכך שלסיעת הבית היהודי לא יהיה סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית".

    כאמור, בקשת חברי הכנסת אושרה פה אחד.

    במפלגת "הבית היהודי" נותרו כעת ללא יו"ר ועם חברות של שלושה חברי כנסת לצד שניים נוספים מ"האיחוד הלאומי", אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'.

    כזכור, סמוטריץ' ואריאל מתמודדים בימים אלה על ראשות "האיחוד הלאומי". ב"בית היהודי" כברו הודיעו חברי הכנסת הנותרים, יוגב ובן דהאן, על מועמדותם לראשות המפלגה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם יפצלו את הימין